Raport o dostępności - zbliża się termin

Na podstawie materiału prasowego z serwisu samorządowego PAP

Do 31 marca br. samorządy oraz inne podmioty sektora finansów publicznych muszą przygotować i opublikować raport o dostępności. Obowiązek ten wynika z ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Po przygotowaniu pierwszego raportu taki dokument będzie musiał być przygotowywany co cztery lata.

Aby ujednolicić i ułatwić proces zbierania danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) opracowało formularz raportu o stanie zapewniania dostępności umieszczony na stronie Ministerstwa oraz na portalu sprawozdawczym GUS (PS GUS). Przez ten portal większość podmiotów publicznych zobowiązanych do raportowania (czyli te które znajdują się w bazie danych GUS i posiadają REGON jednostki macierzystej) powinna była otrzymać odpowiedni formularz i może już uzupełniać raporty.

Formularz raportu w PS GUS będzie dostępny tylko do ustawowego terminu na uzupełnienie raportu tj. do 31 marca 2021 r. Do tego czasu podmiot publiczny będzie  mógł edytować i uzupełniać informacje w zakresie zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami (możliwa jest praca etapowa nad raportem). Po jego upływie dane z uzupełnionych formularzy  zostaną uznane za finalne i przekazane do agregacji. Należy więc do tego terminu zakończyć prace nad raportem.

więcej poniżej:
https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/31-marca-mija-termin-publikacji-przez-jst-raportu-o-dostepnosci-jak-go

fot. logo programu Dostępność Plus

Data publikacji: 24.03.2021 r.

Polecamy




Współpracujemy