6-7 kwietnia w Ustroniu odbyło się spotkanie otwierające tegoroczną edycję przedsięwzięcia pn. „Benchmarking usług publicznych”. W gronie ponad 50 uczestników zostały omówione dalsze kierunki prac.
W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy i zastępcy koordynatorów z poszczególnych gmin i powiatów. Podczas spotkania została przybliżona m.in. idea benchmarkingu.
- Omówiliśmy założenia aktualnej edycji badań porównawczych. Udało się nam też przeanalizować wstępne zestawy wskaźników opracowane przez ekspertów dla każdego obszaru objętego tegorocznym badaniem - wyjaśnia Witold Magryś, Dyrektor biura Związku.
Program spotkania objął także część warsztatową związaną z analizą ryzyka w benchmarkingu z uwzględnieniem kluczowych czynników sukcesu oraz studia przypadków z praktyki uczestników.
Przedstawiciele samorządów wzięli udział w warsztatach z zakresu budowania zespołu z elementami zarządzania i delegowania zadań.
Ostatnim punktem wydarzenia, drugiego dnia, była dyskusja na temat roli koordynatora benchmarkingu - w jej trakcie uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami.
Rekrutacja do tej edycji była przeprowadzona na przełomie lutego i marca - zakończyła się utworzeniem grupy benchmarkingowej liczącej aż 43 jednostki samorządu terytorialnego.
Data aktualizacji: 08.04.2022 r.