I Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local-SoMe’22

I Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local-SoMe’22 za nami. Było to pierwsze i zarazem jedyne w Polsce wydarzenie dedykowane skutecznej komunikacji samorządowej we wszystkich kanałach platform społecznościowych i Internetu.

 

Kongres odbył się 19 i 20 września w Mediatece w Tychach, był współorganizowany przez Związek Miast Polskich oraz Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Kongres Local-SoMe’22 był poświęcony analizie, sposobom przetwarzania i efektywnego wykorzystania danych sieciowych do zarządzania miastem, komunikacji i dialogu z mieszkańcami oraz promocji lokalnych wydarzeń i inwestycji. Podczas Kongresu zostaną zaprezentowane najnowsze trendy w lokalnej komunikacji, sekrety efektywnego dotarcia do mieszkańców i najlepsze praktyki rozwiązywania sytuacji kryzysowych w social media.

Kulminacyjnym wydarzeniem pierwszego dnia Kongresu była wieczorna Gala, podczas której po raz pierwszy zostaną wręczone Złote Lajki Local Some. Jury nagrodziło profile miast, prezydentów i burmistrzów, a także wskaże profile z najbardziej aktywną i angażującą komunikacją w Internecie i mediach społecznościowych. Przyznany został również Złoty Lajk Samorządowy, czyli nagroda przyznawana przez samorządy. W ankiecie samorządowy sami wskażą profil miasta, który według nich najlepiej i najskuteczniej komunikuje się z mieszkańcami poprzez Internet i media społecznościowe.

Local-SoMe’22 to dwa dni spotkań i wymiany poglądów specjalistów zajmujących się marketingiem, komunikacją i szeroko pojętą obecnością w Internecie na poziomie samorządu oraz wystąpienia ekspertów, takich jak Artur Kurasiński (Qvo Vadis social media, czyli jak promować miasto w „socialach”? Przykłady i inspiracje) czy Wojciech Kardyś (Savoir-vivre w mediach społecznościowych, czyli jak przepraszać, dziękować i reagować na hejt). Zaprezentują oni swoją wiedzę i podzielą się z uczestnikami swoim doświadczeniem w 3 obszarach tematycznych (Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog; Content, Promocja, Przekaz; Fejk, Hejt, Love) oraz know-how w ramach praktycznych warsztatów i szkoleń.

Pierwszy dzień był dedykowany inspiracji, pokazaniu nowych możliwości i znajdowaniu najlepszych sposobów komunikowania się z mieszkańcami. Drugi natomiast był poświęcony praktyce, pozyskiwaniu konkretnej wiedzy, rozmowom z ekspertami, warsztatom, poznawaniu instrumentów i narzędzi skutecznej komunikacji oraz nowym wymiarom dialogu z mieszkańcami.

Współorganizatorem Kongresu, obok Związku Miast Polskich, był Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, który prowadzi unikalne w skali krajowej badania w zakresie skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców w kanałach social media i Internecie oraz analizy sentymentu i emocji. Partnerami strategicznymi były: miasto Tychy oraz firmy Google Cloud Polska, Meta/Facebook, Devoteam Polska, TikTok.

Krótkie biogramy gości specjalnych I Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych:

Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, tech-realista, cyfrowy narrator i kreator. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów oraz podcastów – kurasinski.com; współtwórca najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów Aula Polska oraz nagród Aulery; obserwator zjawisk związanych z technologią i jej wpływu na nasze życie; autor gier i komiksów edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”.

Wojciech Kardyś, specjalista ds. komunikacji internetowej, digital marketingu i personal brandingu. Znany online jako autor bloga Netomania; kreator video-kursu o Twitterze: Twitter bez Tajemnic; twórca pierwszej w Polsce audycji radiowej w całości poświęconej influencerom – Cotygodniowy Przegląd Internetu.

Więcej o wszystkich prelegentach - TUTAJ.
Program jest dostępny na stronie internetowej Kongresu Local-SoMe’22.

Źródło: Związek Miast Polskich

https://www.miasta.pl/aktualnosci/i-samorzadowy-kongres-internetu-i-mediow-spolecznosciowych-local-some-22-a756ac28-de67-41db-a996-89dda3fe6b14

Data aktualizacji: 21.09.2022 r.

Polecamy




Współpracujemy