29 listopada w Tychach odbyła się konferencja pn. "Uczenie się przez działanie - jak wprowadzać zmiany".
W ramach tegorocznej edycji konferencji organizatorzy przewidzieli zarówno część wykładową, jak warsztatową.
Konferencję oraz warsztaty poprowadzili eksperci:
PROGRAM KONFERENCJI
9.30 - otwarcie konferencji
9.40 - 10.30 - Wykład Oktawii Gorzeńskiej, twórczyni Akademii Przywódctwa Edukacyjnego, autorki książki "Projekt zmiana - od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole - warsztatownik".
10.30 - 11.20 - Wykład Ewy Radanowicz, autorki książki "W szkole wcale nie chodzi o szkołę" dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu UGiM w Goleniowie, Ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych
11.20 - 11.50 - Wykład prof. dr hab. Moniki Wiśniewskiej-Kin i mgr Weroniki Kisiel "Zachować i rozwijać to co naturalne - strategia nauki czytania przez zdziwienie" - założenia programu, działania na terenie Tychów
11.50 - 12.30 Przerwa kawowa
12.30 - 13.10 Praktyka czyni mistrza czyli innowacje społeczne w zakresie kształcenia i edukacji realizowane w ramach projektu PoPojutrze 2.0 - SenseConsulting z Poznania:
1. "Lingwistyczna Papuga - o dykcji i nie tylko" - innowacja społeczna strworzona przez tyskich nauczycieli: Monikę Szydłowiecką i Macieja Gruchlika, która zajęła 2 miejsce w II naborze innowacji.
2. 'Gra w klasy czyli dlaczego warto rozGRYwać dobre lekcje" - jedna z dwóch zwycięskich innowacji I naboru projektów grantowych, której autorami są Wojciech Grzybowski, Krzysztof Kondracki, Magdalena Kuriata, i ks. Jerzy Babiak.
13.10 - 14.00 Wykład Anna i Robert Sowińscy "Ile wolności w szkole potrzebuje uczeń? - w oparciu o plan daltoński" - propagatorzy koncepcji "Plan Daltoński" autorzy książki "Od nauczania do uczenia się. Nasz Plan Daltoński."
14.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji.
14.30 - 16.00 Warsztaty
I warsztat - "Skuteczne metody wprowadzania współpracy, odpowiedzialności i samodzielnosci na podstawie planu daltońskiego" Anna i Robert Sowińscy.
II warsztat - 'Gra w klasy czyli dlaczego warto rozGRYwać dobre lekcje" Wojciech Grzybowski, Krzysztof Kondracki, Magdalena Kuriata, i ks. Jerzy Babiak
III warsztat - "Zachować i rozwijać to co naturalne - strategia nauki czytania przez zdziwienie" prof. dr hab. Monika Wiśniewska-Kin i mgr Weronika Kisiel.
Źródło: UM Tychy
Data aktualizacji: 30.11.2022 r.